Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010

Το δικαίωμα του παιδιού στην έκφραση

«Θέλω να με αγαπάνε, να γεμίσω τα τζάμια με ηλιοβασιλέματα, να ακούω χαρούμενες ειδήσεις, να διώξω τους φόβους μου, να έχουμε περισσότερες παιδικές χαρές, θέλω να είμαι διάσημος, να είναι καθαρή η γη μου, να μην αρρωστήσουν οι γονείς μου, να πάω βόλτα με τον μπαμπά μου, να έχω μια ζωή γεμάτη χρώματα, να γίνω υπουργός της άνοιξης, να χορεύω, να ζωγραφίζω, να τραγουδάω, να κάνω πατίνι...».

«Το δικαίωμα του παιδιού στην έκφραση. Θέλω να...» μέσα από την έκθεση που ξεκινά τη Δευτέρα ώρα 19.30 στο Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης, Κόδρου 9, προέκταση οδού Βουλής, Πλάκα, τηλ. 2103312621, 2103312750. Η έκθεση παρουσιάζει 116 έργα ζωγραφικής και κατασκευές παιδιών 5 έως 12 ετών που αποτυπώνουν τις σημερινές επιθυμίες τους, ενώ οι τίτλοι που συνοδεύουν κάθε δημιουργία τους εκφράζουν τα δικά τους σύγχρονα «θέλω». Το Μουσείο -σε συνεργασία με το Συνήγορο του Παιδιού, τη Unicef, το Χαμόγελο του Παιδιού, τους Γιατρούς του Κόσμου, την Υπατη Αρμοστεία για τους Πρόσφυγες και τη Διεθνή Αμνηστία- προβάλλοντας την παιδική τέχνη συμμετέχει στους ευρύτερους κοινωνικούς προβληματισμούς που αφορούν το παιδί.


Οι εικόνες των παιδιών προχωρούν πέρα από τα λόγια και τις λέξεις, έγιναν η αφορμή να επικοινωνήσουν, να φωνάξουν, να.....διαμαρτυρηθούν, να ασκήσουν κριτική, να απελευθερωθούν, να συνειδητοποιήσουν, να εκφραστούν. Τα χαρτιά, τα χρώματα, τα μολύβια και τα πινέλα ήταν απλά το μέσο ώστε τα παιδιά να «γράψουν» κι εμείς οι μεγάλοι να «διαβάσουμε». Στη διαδραστική γωνιά της έκθεσης «Παίξε. Είναι δικαίωμά σου!» τα παιδιά μπορούν να γνωρίσουν τα δικαιώματά τους, να γνωρίσουν φορείς που τα προστατεύουν, να βάλουν τίτλους στα έργα της έκθεσης, να φτιάξουν παζλ, να διαβάσουν παραμύθια και να ζωγραφίσουν το «όχημα της βοήθειας». Επιμέλεια έκθεσης Γιώτα Καλλιακμάνη, ζωγράφος - εκπαιδευτικός, Θεανώ Κοτταρίδου, ιστορικός τέχνης - μουσειολόγος, Φωτεινή Καπή, παιδοψυχολόγος.
ΠΗΓΗ:enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου