Κυριακή, 10 Απριλίου 2011

Νίνο Ρότα - Ο συνθέτης των Soundracks

Ο Νίνο Ρότα γεννήθηκε στο Μιλάνο στις 3 Δεκεμβρίου 1911, από γονείς μουσικούς.
«Παιδί θαύμα» στα 15 χρόνια του συνέθεσε μια Όπερα και ένα Ορατόριο.
Ο δάσκαλος του, φημισμένος μαέστρος, Αρτούρο Τοσκανίνι, τον προέτρεψε να κάνει σπουδές στις ΗΠΑ και εκεί διαμορφώνεται η μουσική του ταυτότητα γνωρίζοντας το αμερικανικό σινεμά, τη μουσική του Γκέρσουιν, του Κόπλαντ κ.α.

Τελειώνοντας τις σπουδές του στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, ο Ρότα επιστρέφει στην Ιταλία και από το 1939 διδάσκει και αργότερα διευθύνει το Ωδείο στο Μπάρι.

Το έργο του Νίνο Ρότα, εκτός από τη μουσική που δημιούργησε για περίπου 150 ταινίες, περιλαμβάνει δεκάδες κλασικές συνθέσεις, μουσική δωματίου, συμφωνίες, κονσέρτα, συνθέσεις για χορωδία, μουσική για τηλεοπτικές σειρές, μουσική για μπαλέτο και δέκα όπερες.


Στο σινεμά όμως, αναδείχτηκε ο μεγαλύτερος, ο διασημότερος συνθέτης της γενιάς του. Συνέθεσε σπουδαία, διαχρονικά ακούσματα. Έντυσε μοναδικά, με τα πολύ αγαπημένα, …πασίγνωστα «σάουντρακ» της παγκόσμιας κινηματογραφικής ιστορίας πολλά από τα αριστουργήματα της, όπως Ντόλτσε Βίτα, Λα Στράντα, 81/2 , Νύχτες της Καμπίρια, Ρόμα, Σατυρικόν, Ιουλιέτα των Πνευμάτων, Λευκός Σεΐχης, Βοκάκιος, οι Αθώοι, Ρωμαίος και Ιουλιέτα, Γατόπαρδος, Πρόβα Ορχήστρας, ο Ρόκο και τα Αδέλφια του, Νονός I και II, για το οποίο τιμήθηκε με το Όσκαρ καλύτερης μουσικής (1975).

Συνεργάστηκε με τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες: τον Λουκίνο Βισκόντι, τη Λίνα Βερντμίλερ, τον Φράνκο Τζεφιρέλι, τον Φράνσις Φορντ Κόπολα, τον Φράνκο Ρόσι, τον Μάουρο Μπολονίνι, τον Ακίρο Κουροσάβα, τον Λουί Μαλ, τον Βιτόριο Ντε Σίκα, τον Ρενέ Κλεμάν, αλλά κυρίως με τον Φεντερίκο Φελίνι. 
Με τον Φελίνι συνεργάστηκε επί 27 χρόνια χαρίζοντας μοναδικές μουσικές συγκινήσεις σε 17 μεγάλες ταινίες. Καλλιτεχνικό επίτευγμα που τους ανέδειξε στο πιο δυνατό δίδυμο του παγκόσμιου σινεμά. 

0 Νίνο Ρότα πέθανε στις 10 Απριλίου 1979. Με τις συνθέσεις του μετέδιδε μια αίσθηση ελευθερίας, χαράς, ελπίδας και ηρεμίας. Απάλυνε τα πιο σκληρά κινηματογραφικά έργα (όπως ο Νονός) με μουσικά θέματα που είχαν χάρη και «κομψότητα».



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου